Ocak 1966'da Amerika Birleşik Devletleri Long Beach'de 47048/35 seri no ile ve 2 adet Pratt & Whitney JT8D motoruyla McDonnell Douglas DC-9-10 olarak üretildim.
Temmuz 1966 da N8964 kuyruk adıyla tescil edilerek Continental Air Lines'a kiralandım.
Ağustos 1967 de Türk Hava Yolları'nın siparişi olan McDonnell Douglas DC-9 uçaklarının üretimi tamamlanıncaya kadar Türk Hava Yollarına kiralandım ve TC-JAA kuyruk adıyla tescil edildim.
McDonnell Douglas DC-10 Blog'u sahibi ve yazarı Naci Püskülcü, benimle çalışma fırsatı buldu ve benimle defalarca uçtu. Yukarıdaki fotoğraf Haziran 1973 de İzmir Çiğli'de çekildi.
Mayıs 1973 de Aeromexico'ya kiralanarak, XA-DEV kuyruk adıyla tescil edildim. Aeromexico'da uçarken, burnuma yazılmış TOPKAPI yazısı halen okunur durumda idi.
Nisan 1975 de AVENSA'ya kiralanarak YV-52C kuyruk adıyla tescil edildim.
Ağustos 1976 da bu defa Birleşik Kıralıkdaydım ve British Midland'a kiralanarak N65358 kuyruk adıyla tescil edildim.
Mart 1993 da Inter'e (Intercontinental de Aviación) kiralanarak HK-3827X kuyruk adıyla tescil edildim.
Haziran 2004 de ekonomik ömrümü doldurduğum ve daha modern hemcinslerim üretildiği için, havada geçen 38 yıldan sonra Kolombiya'nın başkenti Bogota'da Bogota El Dorado BOG/SKBO havaalanında depolandım.
Hurda olarak parçalanmayı beklerken Mayıs 2015 de Kolombiya'da "Mayday Restaurant Mayday (Restaurante Bar Temático Mayday) Manizales Colombia" Restaurant/Bar oldum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder