Uçaklarda ihtiyaç duyulan elektrik, motorlar tarafından üretilir. Motor dişli kutusuna bağlı jeneratörler, aldıkları hareketi elektrik enerjisine çevirirler. Uçak motorları sabit hızda çalışmadıkları için (kalkış ve inişler ile seyahat uçuşunda açılan gaza göre farklı devirlerde çalışırlar) CSD veya IDG; uçak motorunun dişli kutusu ile aktarılan farklı dönüş hızlarını jeneratörün ihtiyaç duyduğu sabit dönüş hızına çevirirler. Motor dakikada kaç devir yapar ise yapsın bu sistem jeneratörün hızını, uçak tipine göre 6000 ile 12000 devir/dakikada sabit tutar, böylece jeneratör uçak elektrik şebekesinin ihtiyaç duyduğu sabit frekanstaki 115VAC 3 faz 400Hz ‘lik elektrik akımını üretir. Modern uçaklarda CSD, jeneratör ile tek parça olarak üretilmiş ve bu bileşik yapı IDG adını almıştır.
29 Eylül 2013 Pazar
CSD (Constant Speed Drive) - IDG (Integrated Drive Generator ) SABİT HIZLI DÖNDÜRÜCÜ
Uçaklarda ihtiyaç duyulan elektrik, motorlar tarafından üretilir. Motor dişli kutusuna bağlı jeneratörler, aldıkları hareketi elektrik enerjisine çevirirler. Uçak motorları sabit hızda çalışmadıkları için (kalkış ve inişler ile seyahat uçuşunda açılan gaza göre farklı devirlerde çalışırlar) CSD veya IDG; uçak motorunun dişli kutusu ile aktarılan farklı dönüş hızlarını jeneratörün ihtiyaç duyduğu sabit dönüş hızına çevirirler. Motor dakikada kaç devir yapar ise yapsın bu sistem jeneratörün hızını, uçak tipine göre 6000 ile 12000 devir/dakikada sabit tutar, böylece jeneratör uçak elektrik şebekesinin ihtiyaç duyduğu sabit frekanstaki 115VAC 3 faz 400Hz ‘lik elektrik akımını üretir. Modern uçaklarda CSD, jeneratör ile tek parça olarak üretilmiş ve bu bileşik yapı IDG adını almıştır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder