Havada hızla hareket eden cisimler kendi ekseni etrafında
dönmek isterler, uçaklarda bu dönme hareketine kanatlar engel olur ve dönemeyen uçak havada adeta “ 8” çizerek hareket eder. Bu harekete istek dışı
yaw hareketi denir.
Yolcu konforu ve uçuş emniyeti açısından önlenmesi gereken bu hareket “Yaw Damper”
tarafından kontrol edilerek en az seviyeye indirilir. Yaw damper, uçağın istek dışı olan bu yaw
(dikey eksen) sapmalarını hissederek,
rudder’leri kontrol eder ve uçağın
dengede kalmasını sağlar.
“Stall Management Yaw Damper Computer “ aldığı yaw
hareket ihbarında, selenoid valf
güç kontrol ünitelerine
verdiği emirle; “Ruder Power Control Unit’e” Yaw hareketi aksi yönünde basınç
gönderir ve rudder’i aksi yönde hareket
ettir. Bu işlemler pilotun bilgisi dışında otomatik olarak gerçekleşir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder