2 Ağustos 2013 Cuma

46705-033 DC-10-10

46705-033 - DC-10-10, daha sonra-10F (AF) - Motorlar: 3 adet CF6-6D

09.03.1972: Long Beach; Montajı tamamlandı.

21.07.1972:   McDonnell Douglas için  N1338 adıyla tescil edilerek;  Asya, Avrupa ve  ABD'nin dört bir tarafında satış için tanıtım turlarına başladı.
02.12.1972: Türk Hava Yolları tarafından satın alınarak, Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce , TC-JAU (İstanbul) adıyla tescil edildi.
01.12.1987: Türk Hava Yolları tarafından Boğaziçi Hava Taşımacılığına kiralandı.
01.02,1989:  Boğaziçi Hava Taşımacılığından Türk Hava Yollarına geri döndü.
16.11.1989: DC-10-10F'ye (AF) dönüştürüldü. Federal Express'e, N68058 olarak yeniden tescil edildi

07.08.1999: Memphis'te inişte hasar gördü

(Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, bu kazanın muhtemel nedenini şu şekilde belirlemiştir: Uçak üreticisinin, gerilim korozyon çatlamasına maruz kalabilen iç arka kenar kanatçığını sabitlemek için cıvata kullanma konusundaki yetersiz tasarımı. Ayrıca, son yaklaşma sırasında kanatçığın ve kanatçığın ayrılmasına izin veren, sol iç arka kenar kanatçığını dış menteşeye sabitleyen dört H-11 cıvatasının gerilim korozyon çatlağı arızası. Referanslar: Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu Havacılık Kazası Son Raporu)

03.10.1999: Tekrar hizmete girdi

01.02.2009: Victorville-Güney Kaliforniya Lojistik Havaalanı – KVCV ABD - Kaliforniya'da depolandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder