15 Ekim 2013 Salı

46618-118 DC-10-10

46618 - 118 - DC-10-10-Motorlar: 3 CF6-6D

27.07.1973: Long Beach; Montajı tamamlandı.

12.04.1974: United Airlines için, N1819U adıyla tescil edildi.

19.07.1989: United Airlines 232 sefer numarası ile Denver'den Philadelphia  için kalktıktan 1 saat sonra,  2 numaralı motorda sarsıntı hissedildi ve akabinde patlama oldu. Uçak  Sioux City Havaalanına acil inişe geçti. Acil iniş esnasında uçakta yangın çıktı.184 kişi öldü, 112 kişi yaralandı. NTSB (Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu) bu kaza ile ilgili yaptığı incelemede, 2 nolu CF6-6D General Elektric motorunun parçalanan fan kademesini oluşturan titanyum malzemede imalattan kaynaklanan ciddi malzeme hatası tespit etti. Titanyum dökülürken malzeme içerisinde oksijen ve nitrojen kaldığı ve çatlamanın bu bölgede oluştuğu anlaşıldı. Teknik Ekibin,  motor bakımı ve revizyonu sırasında; denetim ve kalite kontrol prosedürlerinin bu hatayı görmede yetersiz olduğu anlaşıldı. Parçalanan  fan pallerinin her üç hidrolik sistemi devre dışı bıraktığından hidrolik ve motor kaybı ile acil iniş sonrası kaza yaşandığı sonucuna vardı. Bu kazadan sonra General Elektric motor malzemelerinin döküm prosedürleri ile motor pallerinin kontrol prosedürleri geliştirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder