16 Ekim 2013 Çarşamba

ILS “INSTRUMENT LANDING SYSTEM” (Aletli İniş Sistemi)

Pernsip olarak iki adet radyo vericisinden oluşan bu sistem, birbirleriyle küçük bir açı yaparak kesişen yayın konisi meydana getirirler. Pistten uzak olan verici yatay olarak yayın yapar, yakında bulunan verici ise dikey yayın ile sistemi çalıştırır. Kokpitte bulunan ışık sistemi, gelen sinyalleri algılayarak uçaklara iniş için güvenli konum bilgisi verir. Dış uyarı mavi, orta uyarı amber ve iç uyarı beyaz ışıklı sinyale sahiptir. Piste yaklaşan uçak ILS sistemi radyo sinyalleri tarafından yakalandığı anda (Capture) emniyetli bir şeklide pist başına oturtulur.

Localizer Sinyali: Uçağı pist ekseni istikametine yönlendirir.

Glide – Slop Sinyali: Uçağı 3°lik eğimle pist başına doğru yönlendirir.

İç, Orta ve Dış Uyarı Üniteleri: Localizer ve Glide-Slop sinyallerini dikine keserek alçalma yapan pilotlara, pist başına ne kadar mesafede olduklarını bildirirler. Dış, orta ve iç olmak üzere 3 uyarı ünitesi vardır. Dış ünite, pist başına 7240 metre, orta ünite, pist başına 1050 metre, İç ünite de, pist başından 15 metre uzaklığa yerleştirilmiştir. Uçak bu ünitelerin sinyalini aldığı anda ışıklı uyarı ile mesafe bildirimi yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder